Фото вести

Галерија Центра за културу Ковин у време пандемије

Појава пандемије корона вируса унела је забуну у све поре наших живота па смо тако на самом почетку имали ситуацију сличну свакој кризи...


Појава пандемије корона вируса унела је забуну у све поре наших живота па смо тако на самом почетку имали ситуацију сличну свакој кризи: људи се одрекну управо оних потреба које их и чине људима, а на првом месту увек је култура. У Центру за културу Ковин испоштована су сва правила, а најважније од свега јесте то што Галерија ради и што се у њој одржавају изложбе од тренутка када је добијено обавештење да је то дозвољено. Треба напоменути да су скоро све институције културе у нашој земљи кренуле линијом мањег отпора и једноставно прекинуле све програме. О реалној потреби оваквих потеза који институције стављају у стање индуковане хибернације нећемо расправљати.
Прва у низу била је изложба Милана Живковића под називом “Крај пловидбе” која је, пре двадесетак година, настала у нашем граду а главни актери на фотографијама јесу секачи бродова и старе лађе. Ова поставка није била планирана, али је послужила као иницијал док се ствари нису дефинисале након чега је настављен програм рада Галерије који је настао избором најбољих на прошлогодишњем конкурсу радом и жирирањем које је обавио Уметнички савет галерије. Изложба је отворена путем електронских медија 29. априла и трајала је до 2. јуна када је отворена изложба слика Срећка Здравковића.
Занимљиво је додати и то да аутори нису били сасвим сигурни како ће све то изгледати и да ли се уопште “исплати” постављати изложбу када сви знамо да највећи број посетилаца реално буде на отварању - којег у овим условима нема. Изложба Срећка Здравковића се састојала од скоро седамдесет слика и цртежа које су преплавиле галеријски простор.
Након ове уследила је још једна “посластица” за све љубитеље, назовимо фотографију тако, алтернативних ликовних техника. Наставак рада институције настале под окриљем Центра за културу Ковин која носи назив Архив фотографије карактеристичан је по томе што су 16. јуна публици престављени радови три
даме: Божане Маринчек, Светлане Дингарац и Маје Стошић. Све три даме имају звања Кандидат мајстора фотографије с тим да је Маја Стошић у међувремену добила звање Мајстор фотографије Фото савеза Србије и тако постала прва жена са највишим фотографским звањем код нас. Ову изложбу поред каталога прати и велика фотомонографија, пета по реду у новопокренутој издавачкој делатности Центра.
Важно је рећи да се и жирирање за доделу звања и жирирање традиционалне Републичке изложбе фотографија десило у простору Галерије Центра за културу Ковин. Истовремено, након жирирања Републичке изложбе домаћини и гости су отишли до Банатског Брестовца на отварање изложбе “У изолацији” која је комплетно реализована у оквиру Архива фотографије а где, на више од 100 фотографија, фотографи представљају дешавања током изолације због пандемије. Галерија Центра за културу имала је изложбе и ван свог простора. Уредник Галерије Милан Живковић представио је у Народном музеју у Зрењанину изложбу “Мој Банат” која је одавно део збирке Музеја Војводине који је изложбу и организовао. Није потребно наглашавати да је највећи број фотографија настао у Баваништу где је рођен и осталим местима ковинске општине.
У Галерији Ковин уследила је изложба са потпуном другачијим концептом и темом: Милан Манић и његове дигиталне графике биле су представљене ковинској али и публици из других градова. Као што су грађани ове земље поново открили да постоје занимљива и лепа места која је могуће посетити и без дугих путовања тако су изложбе у нашој галерији посећивали и људи из околних места.
Након ове изложбе уследила је фасцинантна прича Марка Стаматовића под називом “Словенски круг” у којој аутор на великим форматима фотоапаратом прича о словенској митологији годишњих доба. Неопходно је рећи да је ова изложба доживела огроман успех и да је гостовала у неколико земаља укључујући ту и Јапан. Ова изванредну изложбу љубитељи уметности могу погледати у ковинској Галерији до 18. августа.
Народни музеј у Панчеву изразио је жељу да у свом простору панчевачкој публици представи изложбу која је замишљена као додатни импулс уметницима да учествују на Октобарском ликовном салону у Ковину. Ковинцима ће ова изложба бити доступна од 18. августа. 26. јуна било је њено отварање у Панчеву где су публици представљене слике Милована Панића, графике Мирослава Савкова, скулптуре Марка Вукше и ликовни радови настали алтернативним техникама (видео, фотографије и дигиталне графике) Милана Живковића.
Изложбе које су реализоване у нашем Центру наставиле су живот и изван наше Галерије и тренутно гостују на фестивалу “Жисел” у Омољици који ове године слави 50. година - без иједног прекида. Најважније је рећи да је ту и изложба Митра Трнинића “Позоришне секвенце” коју је Архив фотографије Ковин реализовао у сарадњи са компанијама РефотБ и Епсон, а која је припремљена за ненадано отказане Ковинске позоришне сусрете (КОПС). Следи изложба “Други сан - РЕМ” Милана Живковића, изложба Три даме односно други серијал Архива фотографије и коначно Годишња изложба фотографске секције УЛУПУДС-а коју је такође реализовао Архив фотографије. Након изложбе награђених на прошлом Октобарском салону, почетком септембра следи прича Ирене Лазић, а потом и Владана Ранђеловића. Октобар је резервисан за 34. Октобарски ликовни салон, док је децембар предвиђен као Месец фотографије.
Иначе, на тераси испред Галерије у Дому културе у току је хуманитарна акција прикупљања средстава за лечење Лане Булатовић. Продају се репродукције фотографија Старог Ковина из фотомонографије “Ковин у нашем сећању” и фотографије Милана Живковића из фотомонографије “Лепота ковинског пејзажа-Зима”. Сав приход је намењен за лечење Лане Булатовић.

Живите с културом и у време пандемије!

Фото вести

©2020 Центар за културу Ковин. Сва права задржана.